Consiliul Naţional al
Societăţii Civile, în încercarea sa de a înainta o listă proprie de candidaţi
pentru alegerile europarlamentare, propune electoratului o Ofertă Naţională în care se regăsesc principalele
direcţii pe care eventualii europarlamentari CNSC le vor urma în cadrul activităţii
pe care o vor desfăşura în Parlamentul European.
În acest scop, cei care
vor fi nominalizaţi şi vor accepta să candideze din partea CNSC vor încheia un Protocol pentru asumarea promovării cu
prioritate a punctelor din Oferta Naţională a CNSC.
Pe baza acestui Protocol,
europarlamentarii societăţii civile româneşti se obligă să prezinte rapoarte
periodice sau la cerere, asupra activităţii desfăşurate.
În acest fel, va exista
un control permanent al societăţii civile asupra modului în care aleşii săi îşi
îndeplinesc îndatoririle asumate faţă de naţiune.
În procesul de propunere,
selectare şi nominalizare oficială a candidaţilor se va ţine cont de acele
persoane / personalităţi ale societăţii civile care au dovedit prin diverse
poziţii publice că pot susţine în mod argumentat şi pot promova adevăratele
interese naţionale ale României şi poporului român prin intervenţii şi inţiative
legislative la nivelul Parlamentului European.
În activităţile lor,
europarlamentarii CNSC pleacă de la realităţile că:
- Uniunea Europeană se află
încă într-o stare de construcţiepolitico-economică experimentală;
- În Parlamentul European
se propun legi care reglementează prioritar relaţiile la nivel european, deci
nu legi cu caracter particular naţional.
Personal, consider că un
candidat pentru europarlamentare trebuie să-şi asume o agendă minimală care să
pună România pe picior de egalitate şi reciprocitate cu celelalte ţări membre
ale UE, concomitent cu apărarea valorilor proprii naţionale.
În acest scop aş propune
10 direcţii pe care eurocandidaţii CNSC ar putea să se concentreze şi să
acţioneze ca grup:
1. Uniunea Europeană
trebuie să se bazeze pe state naţionale stabile şi puternice.
Argument: - Nu se
poate construi un colos cu picioare de lut.
Principiul
greşit, antinaţional promovat, inclusiv de preşedintele României, Traian Băsescu:
România
trebuie să renunţe la unele atribute de suveranitate pentru o UE puternică,
trebuie
înlocuit cu:
State
puternice naţionale - o Europă puternică.
State
slabe - birocraţie europeană puternică cu tendinţe discreţionare şi o Europă
dezbinată
2. Uniunea Europeană
trebuie să se regăsească sub forma unei confederaţii de state egale în
drepturi, suverane şi independente politic, conlucrând într-o structură
asociativă economică şi înlocuind subordonarea politică centralizată prin
consultare politică colegială.
Argument:
UE
tinde să preia formele centralizate ale fostului URSS, în care aparatul birocratic
ocoleşte consultarea populară reală şi concentrează toată puterea prin jocuri
oculte în mâinile unor iniţiaţi.
3. Protejarea şi susţinerea
valorilor tradiţionale morale şi etice naţionale, inclusiv ale familiei
tradiţionale, pornind de la tradiţia şi dezvoltarea istorică a poporului român
în cadrul familiei europene.
4. Opoziţia totală faţă de
introducerea legislaţiilor privind autonomiile bazate pe criterii etnice.
5. Susţinerea principiilor de egalitate între toate ţările
membre ale UE, fără discriminare bazată pe interpretări politice partizane ale
aplicării legislaţiilor naţionale.
6. Legea Reciprocităţii prin aplicare principiilor de reciprocitate în
relaţiile bilaterale cu alte ţări membre ale UE.
Argument:
Dacă
o ţară introduce anumite restricţii faţă de cetăţenii unei ţări, acelaşi
tratament intră automat în vigoare faţă de cetăţenii ţării iniţiatoare prin aplicarea
Legii Reciprocităţii.
În
acest fel, se micşorează tendinţele derapajelor extremiste la nivel European.
De
exemplu, dacă propunerea eurodeputatului german Elmar Brok de amprentare a românilor
s-ar legifera în Germania, atunci, acelaşi lucru s-ar aplica automat şi
cetăţenilor germani.
7. Legea Controlulului Migraţiei Legale a Forţei de Muncă între ţările
UE, concomitent cu interzicerea migraţiei copiilor persoanelor aflate în
căutarea unui loc de muncă dincolo de spaţiul naţional.
Argument:
În
acest fel, copiii sunt protejaţi de atragerea în activităţi ilegale şi li se
asigură o dezvoltare normală în cadrul natural naţional până la momentul în
care parintele îi poate asigura condiţii propice.
8. Protecţia pieţei muncii
comunitare prin limitarea imigraţiei din spaţiul extracomunitar concomitent cu
dreptul statelor naţionale de a-şi stabili singure necesarul forţei de muncă extracomunitare
pe piaţa internă.
9. Legea Sponsorizării ţărilor cu statut de ţară asociată a UE, prin
asumarea de către ţările membre UE direct interesate şi din imediata vecinătate
a rolului de sprijin activ şi de “ambasador” în cadrul UE.
10. Ca reprezentanţi ai
poporului român, europarlamentarii CNSC îşi asumă responsabilitatea reprezentării
intereselor românilor, cu precădere cei din ţările aflate în ţări din imediata
vecinătate care nu sunt membre UE (Basarabia, Ucraina, Serbia).
Mircea Popescu
6 Ianuarie 2014
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu